• Vandaag beter Gilze moet het kampioenschap aan Hoeven laten

7 dec 2019 William van Strien
  • Kraker in Gils!! Vandaag thuis tegen koploper Hoeven die nog de volle 100% score heeft. Als die vandaag niet verliezen, kan ook VV Gilze JO13-1 als enig overgebleven uitdager ze niet meer bijhalen en zouden ze kampioen zijn. Dat willen wij natuurlijk voorkomen, en de spanning tot de allerlaatste wedstrijdronde handhaven. We waren door andere ploegen al gewaarschuwd dat Hoeven een zeer grote + fysieke spits heeft. Dat blijkt te kloppen, en niet alleen hij maar ook nog een lange achterin. Daarentegen is hun keeper dan weer vrij klein, maar dat zegt zeker niet alles. Want in de 1e helft redt hij Hoeven, door prima aanvallen van Gilze als laatste sta-in-de-weg tegen te houden. Gilze is qua voetbal duidelijk de betere partij, en we creëren meerdere kansen, waaruit we eerlijk gezegd ook wel hadden moeten scoren. Hoeven komt er bij hun voorin, ook ondanks dus die grote spits, bijna niet aan toe. De Gilze verdediging speelt daarvoor te georganiseerd + kort op de man om ze ook maar een echte kans te gunnen, met sterk spel van Thijs, Anna, aanvoerder Wes, en Timo + Jesse als moderne vleugelverdedigers. Beide wel klein maar supersnel, en voor de duvel niet bang maar gewoon erin kleunen en bal afpakken. Vooral dankzij hun keeper weet Hoeven het tot de rust te redden, en blijven ze op kampioenskoers. Maar het is duidelijk dat ze dit niet gewend zijn / verwacht hadden, aan hun onderlinge gemopper te horen. Na rust hebben wij het nadeel van wind tegen, maar we hebben het team daarop in de kleedkamer al voorbereid. Spelbeeld blijft daardoor eigenlijk hetzelfde: het is Gilze dat voetbalt, en Hoeven die zich moeten beperken tot tegenhouden. We krijgen weer wat kansen, en dan in 6e minuut van 2e helft valt uiteindelijk de verdiende treffer. In zeer druk strafschopgebied slaagt Hoeven er toch niet in de bal weg te krijgen, word het eerste schot nog gepareerd, maar dan vliegt ie er bij 2e schot toch in. Ontlading bij Gilze is groot, ook Thijs steekt helemaal over om mee te vieren, en als leiders springen we ook een gat in de lucht. Hoeven natuurlijk wel teleurgesteld, want met deze stand worden ze vandaag nog geen kampioen. Gilze blijft hierna gewoon lekker door voetballen, en niet alleen negatief de bus parkeren. Hoeven probeert uit alle macht toch weer langszij te komen, hierdoor blijft het een spannende wedstrijd van goed onderling niveau. Dan uit een kluts situatie waarin Hoeven oa hun grote fysiek uitnut, en Thijs bal moet loslaten, weten ze toch de 1-1 te scoren. Nu bij Hoeven de ontlading groot. Gilze even teleurgesteld, maar daarna richten ze zich snel weer op. Nog 8 minuten te spelen, zorgen dat we iig strijdend te ondergaan. En weer dwingen wij de beste kansen af, en zenuwen bij Hoeven. Bv als onze invalspeler Lucas met een vlammend schot de bovenlat teistert. Helaas weten we niet opnieuw op voorsprong te komen, en met deze onterechte 1-1 eindstand is Hoeven wel de terechte competitie kampioen. Gilze eindigt als nr 2, kort achter Hoeven.