• G-voetbal

Voetbal is volkssport nummer 1. Het zit verankerd in onze maatschappij. De sport is voor iedereen toegankelijk, maar voor een grote groep Nederlanders is de weg naar de plaatselijke voetbalclub minder gemakkelijk te vinden.

Voor voetballiefhebbers met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking zijn namelijk aanpassingen nodig zodat ook zij kunnen voetballen. Bijvoorbeeld door extra begeleiding of met passend voetbalaanbod in de buurt zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan voetballen. Voor deze voetballiefhebbers heeft de KNVB competities met aangepast voetbal. Dit noemen we G-voetbal.

Sinds 2015 heeft VV Gilze een eigen G-team.

Deze spelers trainen elke vrijdagavond van 19:30 u – 20:30 u op het hoofdveld. De leeftijd van de spelers varieert nu van 12 tot 26 jaar en het zijn jongens en meiden door elkaar. Het is ongelooflijk om te zien hoeveel plezier deze voetballers met elkaar maken. De spelers houden goed rekening met elkaars beperking. Ze laten elkaar echt voetballen en er is ruimte voor iedereen.

De meeste spelers spelen op zaterdag ook wedstrijden (competitie KNVB G Teams). Sinds januari 2023 heeft VV Gilze een eigen wedstrijd G Team.

Heb jij ook zin om eens mee te trainen bij het G Team?
    Kom gerust eens langs of informeer bij ons naar de mogelijkheden.

Zo kun je bijvoorbeeld gratis 4x meetrainen, gewoon om te kijken of je het leuk vindt. En als je lid wit worden, dan vraag je een aanmeldformulier aan via onze website. De benodigde informatie over proeftrainen en lid worden staat op de pagina "lidmaatschap", menu leden: klik hier

Begeleidingsteam G-team:

• Jacques Kusters (tel 06-46254725)
    • Kitty van de Rijke-Koot (tel 06-11116399)
    • Peter van de Rijke (tel 06-11115357)
    • Amy Vermeulen  (tel 06-13852013)
    • Luuk Geertse  (tel 06-81561519)

E-mail voor informatie: gteamgilze@hotmail.com