• De jaren 1980-1990

1981:

Jubileumjaar: De V.V. Gilze vierde zijn 60 jarig bestaan.

Met veel trots nam men een schitterende nieuwe kleedaccommodatie in gebruik. Maar er werd ook gefeest. In de periode van 9 mei tot en met 23 mei organiseerde men tal van activiteiten, zoals:
    - zaterdag 9 mei: een sportdag voor de jeugd;
    - dinsdag 12 mei: Gilze speelde een huldigingswedstrijd tegen het Nederlands Militair Elftal, men verloor met 5-1!
    - zaterdag 16 mei:
       > de jeugd van 8-12 jaar beleefde een heel gezellige dag in de Efteling;
       > in de vooravond konden leden deelnemen aan een fiets-foto-zoektocht;
       > en voor de oudere jeugd organiseerde men een leuke bingo in Café-Zalen 't Centrum;
    - zondag 17 mei:
       > een penalty-bokaal voor de jeugd;
       > een huldigingswedstrijd: Veteranen Gilze - Veteranen Willem II;
    - Zaterdag 23 mei: Een slotdag met een receptie en een feestavond in Café-Zalen 't Centrum,

Er werd ook een speciaal Jubileumboek uitgegeven: klik hier en geniet ervan!

1983:

Het hoofdveld werd gerenoveerd.

1984:

De sportieve successen kregen een haast historisch hoogtepunt van de vereniging tot dat moment. Als dit het gevolg is geweest van de renovatie van het hoofdveld, moet ook in de toekomst worden overwogen dit vaker te doen. Gilze 1 werd namelijk kampioen in de vierde klasse na winst op Beerse Boys. Maar dat niet alleen, men bereikte na enkele geweldig spannende wedstrijden de districtsbeker-finale. Men moest aantreden tegen PSV-2. Er waren 1192 (!) betalende toeschouwers bij dit duel. Hoewel PSV toch een maatje te groot was (0-2 verlies), mocht Gilze deelnemen aan de 'grote' K.N.V.B.-beker. De loting koppelde Heerenveen aan Gilze. In principe mocht Gilze thuis spelen, maar na overleg met het bestuur van Heerenveen werd de wedstrijd op het terrein van de Friezen gespeeld (21 oktober 1984). Hoewel V.V. Gilze hiermee een grote financiële meevaller opstreek, werd deze beslissing niet in dank afgenomen door het Gilzer-publiek. Gilze verloor de wedstrijd in Heerenveen met 4-0.

Het bestuur van V.V. Gilze stelde, naar aanleiding van positieve geluiden op de ledenvergadering van 5 juli 1984, een onderzoek in naar haalbaarheid opzetten dames-voetbalcompetitie. Op 25 maart 1985 volgde er een informatieavond naar aanleiding van het aantal (voorlopige) aanmeldingen. Op zondag 14 april 1985 werd de eerste (onderlinge) wedstrijd gespeeld tussen Dames 1 en Dames 2. De eerste training vond plaats op vrijdag 5 april 1985.

1985:

Het Gemeentebestuur gaf toestemming (én krediet ad 27.000,00) voor de aanleg van een nieuwe oefenveldverlichting; tevens werden er nieuwe ballenvangers geplaatst ter waarde van 7.000,00.

V.V. Gilze kreeg ook toestemming om 2 dug-outs te bouwen bij het zogenaamde B-veld.

1986:

Gilze 1 degradeert naar de 4e klasse

1987:

Na in 1985 het damesvoetbal te hebben geïntroduceerd, startte men ook met meisjesvoetbal. Een bittere noodzaak om de continuïteit en kwaliteit van het damesvoetbal in het algemeen te kunnen waarborgen.

Junioren B1 verliezen de finale in de kringbeker van Voab B1 (gespeeld op het terrein van Sarto) De uitslag: 4-2 voor Voab na verlenging. Eindstand na reguliere speeltijd was 2-2.

1988:

Gilze 4 werd opnieuw kampioen.

Junioren A1 winnen, in Drunen, de kringbeker tegen Uno Animo (na het nemen van strafschoppen, stand na verlenging was 0-0). Om de finale te bereiken werden o.a. Voab A1 en Desk A1 (regionale top) door Gilze uitgeschakeld.

Ga verder naar de volgende pagina: De jaren 1990 - 2000